Annuleringsvoorwaarden
Annuleringen rondreizen & bouwsteenreizen
Dagen tot vertrek | Percentage van de reissom |
Tot 42 dagen | 15% |
42 tot 21 dagen | 30% |
21 tot 14 dagen | 50% |
14 tot 5 dagen | 75% |
5 t/m na vertrekdag | 90% |
* Binnenlandse vluchten kunnen niet geannuleerd worden
Wanneer de reiziger zich onveilig voelt om naar Vietnam af te reizen door politieke onrust, natuurrampen of epidemieën, is in goed overleg de volgende annuleringsvoorwaarde van toepassing:
- Maximaal de kosten volgens de standaard annuleringsvoorwaarden.
- Extra: Per onderdeel (accommodatie / activiteit / transfer) wordt er gekeken tot welk bedrag te annuleren is om tot minimale annuleringskosten te komen voor de reiziger.
Annuleringen meerdaagse tours
Dagen tot start | Percentage van de reissom |
tot 15 dagen | 20% |
tot 8 dagen | 30% |
tot 3 dagen | 50% |
2 dagen of later | 100% |
Annuleringen dag tours
Dagen tot start | Percentage van de reissom |
tot 10 dagen | 10% |
tot 5 dagen | 25% |
tot 3 dagen | 50% |
2 dagen of later | 100% |
Ongebruikte diensten
Het is niet mogelijk om restitutie te verlenen voor niet gebruikte diensten als maaltijden, accommodatie of activiteiten zoals aangegeven in de touromschrijving.
In het geval de klant besluit tijdens plaats vinding van de tour deze wenst te verlaten is terugbetaling niet mogelijk.
Betalingskosten
De betalingskosten die betaaldiensten en banken rekenen worden niet gerestitueerd.
Geldige reisdocumenten
De klant is zelf verantwoordelijk voor het bij zich hebben van alle vereiste reisdocumenten zoals een visum en een geldig paspoort. Indien de klant de reis niet kan maken wegens het ontbreken van deze reisdocumenten zijn de kosten daarvan voor zijn/haar rekening.
Overmacht
In het geval van overmacht behoudt de aanbieder het recht om wijzigingen in de tour aan te brengen of deze te annuleren.
Overmacht betekent in dit geval: Oorlog, sociale onrust, natuurrampen, vertragingen, brand of andere schade aan voertuigen, faillissement van vervoerders en serviceaanbieders verbonden aan de tour.
Speciale verzoeken
De klant dient de aanbieder op de hoogte te stellen van speciale verzoeken ( bv. Begane vloer accommodatie, aangepaste maaltijden etc. ) op het moment van de reservering. De aanbieder zal deze verzoeken in behandeling nemen maar kan geen garanties bieden.
Aansprakelijkheid en verzekeringen
De aanbieder is niet aansprakelijk voor schade aan of verlies van eigendommen, extra uitgaven die het gevolg zijn van vertragingen, ongelukken, natuurgeweld of politieke onrust. De klant is verantwoordelijk voor het hebben van een reisverzekering. Het is dE verantwoordelijkheid van de klant om op de hoogte te zijn van de inhoud van de polis.
Klachten tijdens de tour
Indien de klant een klacht heeft over de uitvoering van een tour dan dient hij/zij de aanbieder op de hoogte te stellen op het moment dat de klacht zich voordoet zodat er naar een oplossing gezocht kan worden. Als een tekortkoming niet ter plaatse kan worden opgelost dan heeft de klant de mogelijkheid deze in te dienen uiterlijk 7 dagen na afloop van de tour. Klachten welke ter plaatse niet zijn gemeld kunnen na afloop van de tour niet in behandeling genomen worden.
Boeking wijzigen
Voor het wijzigen van een boeking kan de hoofdboeker contact opnemen. Afhankelijk van de aard van de wijziging kunnen kosten in rekening worden gebracht.